ASHLEY
KONTAKT
MARY-KATE
STARTSIDA
OM MKA

Historian om Elizabeth Olsen

Elizabeth Olsen växte upp i skuggan av sina storasystrar Mary-Kate och Ashley. När hon föddes hade de redan varit kända i två år, men det var bara början på deras karriär. Elizabeth, eller Lizzie som hon kallas, medverkade i flera av tvillingarnas videor och även några filmer. Några exempel är Our First VideoThe Adventures of Mary-Kate & Ashley och How the West Was Fun. Men då var hon inte ens tio år och efter det kan man säga att hon hade en normal uppväxt. Hon spelade teater och gick i samma skola som MKA - Campbell Hall School i norra Hollywood.

"När jag var en liten tjej brukade mina föräldrar hämta mig efter skolan och då var mina systrar på inspelning, så mitt fritids var i princip där. De kunde säga till exempel: 'Hey Lizzie, vill du vara med i den här scenen?' Och jag sa, 'Okej!,' och sen satte de tuggummi i mitt hår."

"Vår familj är väldigt nära. Vi håller våra värden och privatliv väldigt privat. Jag tycker att mina systrar är väldigt smarta affärskvinnor och de jobbar ändlösa timmar - folk förstår inte det. Berömmelse är en väldigt konstig sak, och jag tror att mina systrar har tagit hand om sig själv väldigt bra. Det är verkligen något för mig att veta att man aldrig behöver fastna i det, man kan bara vidare med sitt arbete."

När det var dags att söka till college, närmare bestämt år 2007, ville hon studera teater och film så hon valde NYUs Tisch School of the Arts and the Atlantic Theater Company Acting School i New York City. I januari förra året hade hon gått ut utbildningen och började då att gå på auditions, och just nu är hon aktuell med två filmer men ytterligare en kommer ut i år. Samtidigt som hon är skådespelare håller hon även på med volleyboll och dans. 

Nu har hon slagit igenom, och hon säger själv att det hände precis i rätt ögonblick. Hon ville nämligen undvika att bli en barnskådis. "Jag ville jobba med teater och i filmer sedan jag var sex eller sju men jag väntade tills jag var bekväm nog som person att börja jobba med det professionellt," berättar Elizabeth. "Jag ville aldrig vara en barnskådis; jag ville aldrig vara del av den typen av uppmärksamhet från media. Så, jag är en skådespelare; jag är inget märke eller en personlighet." 

Hon har även medverkat i en musikvideo till låten "The Queen" av Carlotta.

FILMER:
Roll: Sally Owen
Roll: Zoe
Roll:Martha
Roll: Sarah


Mary-Kate, Ashley (ingen aning om det är rätt, kan vara tvärt om), pappa Dave, Lizzie och storebror Trent (James).

Lizzie, MK, mamma Jarnette, Ash och Trent när tvillingarna fick en stjärna på Hollywood Walk of Fame år 2004.


Mary-Kate, Lizzie och Ashley år 2002 kanske? 


Liz i Carlottas musikvideo till "The queen."


Martha Marcy May Marlene


The Silent House


På inspelningen av Peace, Love and Misunderstanding

Elizabeth Olsen i The Hollywood Reporter, maj 2011.



Kommentarer
Postat av: Elin

Japps tvärtom på bilden när dom var små. Den är tagen i Florida innan en kryssning.

Bilden som du skrev 2002 på är från 2001 ombord på Ms Zaandam under Karibien kryssningen!



Inte heter väl Lizzie "Chase" i andra namn? Det är väl Marie hon heter? Trent heter James Trent Olsen i alla fall... Och Jarnie Fluller precis som Ashley.

2011-05-14 @ 16:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Beastly
Roll: Mary-Kate - Kendra
Status: BIO I USA

Story Of A Girl
Roll: Mary-Kate - Stacey
Status: Okänt