ASHLEY
KONTAKT
MARY-KATE
STARTSIDA
OM MKA

Influence - introduktion

Hårt arbete har aldrig varit något som någon lärde mig eller något jag bara plockade upp från någon annanstans. Kanske är det en biprodukt från att ha börjat mitt första jobb som sex månader gammal, men jag har aldrig trott att det fanns gränser eller begränsningar för vad jag ställa mig till. För första gången i mitt liv är jag i fullständig kontroll över mitt öde. Liksom allt du lägger ut till hela populationen att se kommer allt tillbaka till dig. Jag har kommit på att ta mitt liv till nästa nivå handlar bara om att upptäcka. För att vara medveten om världen runt omkring dig måste du vara uppmärksammad på allt och ingenting. Men för att fortsätta vara slipad måste du fortsätta vara sann mot dig själv. Diane von Fürstenberg en gång sade till mig, "Du måste vara din bästa vän." Jag tror det.
   
Ingen av oss är i detta spel ensam. Med varje projekt jag börjar är jag medveten om vikten av att lyssna, uppskatta och dra nytta av alla de kreativa, dynamiska och härligt bisarra människor i mitt liv. Och som alla bra lyssnare, vet jag att det är min plikt att dela denna rikedom av inflytande med andra. Vare sig det handlar om min familj, mina vänner, en roman jag läst en hundra gånger, eller min favorit målning. Jag är egentligen bara summan av många olika delar. Slutligen är det vad den här boken handlar om. Jag har blivit inspirerad, överraskad, stöttad och, ja, influerad av varje person som jag har talat med i den här boken. De här berättelserna, arbetsstyrkorna och liv är som öppna valv av kreativitet för mig. Några, som Christian Louboutin, pratar jag med hela tiden. Jag beundrar honom både som vän och som en konstnär. Andra, som George Condo har jag precis börjat lära känna. Och sedan finns det folk som Lauren Hutton, som kan ge dig tusen pärlor av visdom med bara hennes leende. När livet känns som ett trist rum, vet dessa individer hur man ska göra det bästa av varje situation. Jag vänder mig till människor på dessa sidor, på ett eller annat sätt, för att hålla mig flytande. 

Boken du håller i dina händer består av konversationer som min syster och jag har haft med konstnärer, designers, fotografer, författare och personligheter som kommer från olika bakgrunder, industrier, åldersgrupper och synpunkter. Risktagare i deras egna speciellt sätt, delar de en gemensam övertygelse om att världen aldrig ska bli en tråkig plats. För att uttrycka det rakt på sak, de har stakar. Jag vill inte att dialogen ska sluta i efter varje intervju. Det är min förhoppning att var och en kommer fortsätta ett ständig utvecklande samtal som kommer att fortsätta att påverka alla projekt som jag gör - och kanske genom att läsa detta kommer du att påverkas på samma sätt av dessa intervjuer också. Jag tror en del av processen att lista ut dig själv är ett sätt att ansluta punkterna mellan de fantastiska och inflytelserika människor runt oss alla, precis som någon slags dold konstellation - du måste bara veta vart du ska leta. Den här boken är bara början.         
                                      

  -  Ashley Olsen




http://olsensobsessive.net/

Kommentarer
Postat av: Alexa

sv. Har lagt till dig nu :)

2009-07-23 @ 12:07:03
URL: http://alexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Beastly
Roll: Mary-Kate - Kendra
Status: BIO I USA

Story Of A Girl
Roll: Mary-Kate - Stacey
Status: Okänt