ASHLEY
KONTAKT
MARY-KATE
STARTSIDA
OM MKA

Olsenboye lyfter fram modebloggare



FRÅN WWD:

Olsenboye - den lägre prissatta lösningen till Mary-Kate och Ashleys imperium av mode som redan innehåller The Row, Elizabeth and James och denimsidoskottet TEXTILE by Elizabeth and James - lanserar idag en webisode serie med fem av Västkustens modebloggare. 

För att fira det exklusiva J.C. Penney-märkets vårkollektion kommer de veckovis uppdaterad avsnitten bjuda på en ny bloggare för varje avsnitt, bland annat Jazzi McGilbert från Jazzi McG, Natalie Suarez från Natalie Off Duty, Caylee Willett från If You Seek Style, Olivia Lopez från I've Got A Lust for Life och Karla Derass från Karla's Closet. Förutom att dela sina modeinspirationer och gästblogga för Olsenboye.com kommer ett sista avsnitt att sändas den 27 april som fångar alla fem bloggare där de bär sina favoritkläder från märkets vårutbud. 

Som en del av Olsenboyes sociala mediaknuff kommer andra bloggare och YouTubers få chansen att vinna kläder för 100 dollar. 


TEEN VOGUE gjorde en intervju med Olivia Lopez, som är först ut av bloggarna i den lilla serien. 

Hur började du blogga?
Ända sedan jag lärda mig skriva har jag bärt på någon slags journal, oavsett om det var en dagbok som jag gömde under kudden, en xanga eller en livejournal, hade jag en nisch för att dokumentera äventyr, utflykter och resor med mina närmsta vänkrets. Det var inte förrän bloggare blev kända som det flyttades från ett personlig webalbum till en kommersiell stilfil. Jag var 14 när företag började kontakta mig för modelljobb. Från och med då skaffade jag en virtuell publik. Jag medger att jag var extremt tvecksam från början på att ta bilder på mig själv - men sedan dess har jag alltid tagit emot förfrågningar. Jag utvecklades naturligt till att dokumentera mina outfits och min inspiration. 

Har du något tips för aspirerande modebloggare? Var din egen musa! Som Karl Lagerfeld enkelt uttrycker sig: Personligheten börjar där jämförelsen slutar. Vilka är dina modemåsten? Bekväma, staplade kilklackar, tjockt läppstift, avsmalnande jeans och en unik vintageklänning.
Vad är på din shoppinglista den här våren?
Mönstrade klänningar, stora hattar, fler kilklackar att lägga till i min växande garderob och nakna toner.
Hur skulle du beskriva stilen i Olsenboyes kollektion?
Det är ett perfekt medium mellan smakfullt och trendigt men ändå inte för extremt.
Jag älskar hur plaggen kan bäras från skolan till en grillkväll.

Har du alltid varit ett fan av Mary-Kate och Ashley Olsen?
Alltid. Jag spenderade för mycket tid på att beundra alla outfits på OlsensAnonymous och växte
upp till filmer som "When in Rome" och "New York Minute".

Vad är det med deras stil som du tycker om? Har du någonsin prövat att bära en Olsen-inspirerad look?
Det jag älskar med deras stil är att alla outfits från 2000 till förra året har alla varit så otroligt chic och tidlösa.
Jag har aldrig grimaserat åt att något varit "för trendigt". Man kan kolla på vilken outfit som helst från två,
tre, fyra år tillbaka och vilket plagg som helst kan bli arrangerade och omarrangerade för att göra tio mer
undebara outfits. Och eftersom de är drottningarna av vardaglig bekvämlighet har jag blivit inspirerad och leka
med underskattade stycken som stickade tröjor, jeans med rufsigt hår och en svep rött läppstift a la Olsens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Beastly
Roll: Mary-Kate - Kendra
Status: BIO I USA

Story Of A Girl
Roll: Mary-Kate - Stacey
Status: Okänt