ASHLEY
KONTAKT
MARY-KATE
STARTSIDA
OM MKA

Tvillingarna i intervju



Mary-Kate och Ashley blev intervjuade i sin studio av tidningen Newsweek.

Mary-Kate och Ashley Olsen, som de flesta känner till som de små barnstjärnorna från Huset Fullt och en ändlöst massa videofilmer, håller på och inspekterar ett rack med fräscha vita bomullsskjortor och ett annat med svarta läderleggings sydda för att passa minigaseller. Systrarna och kläderna trängs ombord på ett till synes oglamoröst fabriksgolv i New Yorks tygcenter. Den L-formade arbetsytan, starkt upplyst av lysrör, luktar svagt av strykjärnsånga och friterat ris. 

Detta är systrarnas nya verklighet, en verklighet som har ersatt en barndom i Hollywood och en tonår spenderad i skenet av paparazzin. De byggde ett imperium värt miljarders dollar på kändiskulten, beundrande barnfans och ett brett spektrum av tchotchkes. Nu skapar de något helt annorlunda. Mot betydande odds har de funnit respekt från vuxna och ett socialt syfte i den hårda världen av high-end mode med succé för deras damvarumärke, The Row. 

Kollektionen — omfamnat av äldre kvinnor med lite tålamod för kändissnobberi — har burits av förretagsledare och första damen Michelle Obama...

Kritiskt godkännande har kommit i form av en nominering från rådet Fashion Designers of America, som årets bästa nya damkläder designers. De har erkänts vid sidan Joseph Altuzarra, som arbetade Givenchy, och Prabal Gurung, en Bill Blass alumn. Vinnarnakommer att tillkännages i New York den 6 juni.

Olsens, som kommer att bli 25 i juni, gick inte mode- eller konstskola. De har byggt ett stort rykte genom att haka upp pilar (de hatar dem), tillkännages sportsligt av skeptiska detaljhandlare och håller sitt kändisskap till mestadels under ytan. Dehar också blivit mästare i ett långvarigt försök att rädda det här landets klädfabriker. År 1965 producerade fabriker i Amerika 95 procent av de kläder som säljs i landet, enligt savethegarmentcenter.org. Idag säljs endast 5 procent av de kläder som tillverkas här lokalt. Framtiden för New Yorks plagg centrum finns inte längre i massproduktion, hävdar aktivister, utan snarare i liten skala, high-end tillverkning som bygger skickliga hantverkare.

Tvillingarna har tagit upp denna arbetsstadsdelskris genom att producera sin kollektion i fabriker i New York och, i mindre utsträckning, Los Angeles. (Deras handväskor tillverkas i Italien, liksom några av deras stickade kläder.
)



Deras holdingbolag Dualstar Entertainment Group, skapades med sin dåvarande chef, Robert Thorne, när de var ca 6 år gammal som ett fordon för att sälja Olsen-märkesvaror och projekt. Vid 10 års ålder hade de en linje av kläder i Walmart, som de till slut förgrenades med en modern linje som heter Elizabeth & James, döpt efter deras syskon. Vid 18 tog de ​​över Dualstar, köpte ut Thorne. "Tack Gud för att våra föräldrar ville att vi skulle vara inblandade," säger Ashley. "När man driver ett modeföretag, är det lika viktigt att förstå tal som det är att ha en design synpunkt," säger Mary-Kate. Företaget har nu en årsomsättning på 1 miljard dollar, enligt Forbes.

Fabrikerna är fyllda med den lugna intensiteten av kvinnor och män i detaljerat arbete. Och ägaren till The Shirt Factory, som utvandrade från Guyana, berättar att han växer på grund av verksamheten som Olsens har fört honom.

Istället för att försöka dra nytta av sin berömmelse, gömde Olsens det - framför allt genom att inte sätta sitt namn etiketten. "I början ville jag att någon annan skulle fronta varumärket," säger Mary-Kate. "Vi ville ha någon annan att representera den. Men vi kunde inte ljuga."

Återförsäljare grillade dem: Vart gjordes kläderna? Varför var de jävla dyra? "Med återförsäljare, behandlade vi några tuffa frågor" säger Ashley. "Deras attityd var; 'Vem tror dessa tjejer att de är?' "

"Det tog absolut tid att tjäna människors respekt," Mary-Kate säger.

I deras showroom, som är i Dualstars kontor, gör tvillingarna affärer runt ett bankett-stort bord dekorerat med en bukett vita rosor och liljor. Ashley tenderar att inrikta sig påde tekniska aspekterna av insamling. Mary-Kate är mer sannolikt att belysa ren estetik. Båda är dock övertygade om vad de vill att samlingen ska vara. "Vi vill verkligen att The Row ska vara ett amerikanskt lyxvarumärke" Ashley säger. "Vi tror inte bara på amerikansk representation, utan också amerikanskt som märke."


Läs hela intervjun här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Beastly
Roll: Mary-Kate - Kendra
Status: BIO I USA

Story Of A Girl
Roll: Mary-Kate - Stacey
Status: Okänt