ASHLEY
KONTAKT
MARY-KATE
STARTSIDA
OM MKA

LOVE MAGAZINE

Nu kan ni läsa hela intervjun här för jag har varit snäll nog att översätta den åt er hihi. =)



Vem kunde tro att vi skulle prata om lilla Mary-Kate och Ashley - de söta tvillingarna från Huset Fullt som blev problemtonåriga stilikoner - som anständiga vuxna modedesigners och affärskvinnor? Vem kunde tro att samma, förtjusande par som strålades ut i vardagsrummen hos en miljon barn genom videor som Dance party of the Century och Double, Double, Toil and Trouble skulle, bara ett par år senare vid åldern 23, skulle driva ett företag som har en årlig omsättning på över 1 miljard dollar, utforma en modelinje (The Row) och övervaka licensinnehavare av två andra (Elizabeth and James och en specialkollektion för JC Penney. Vem kunde tro att Mary-kate och Ashley skulle skapa mode, liksom, på riktigt?

Tillbaka i danspartyts dagar var flickornas relation till mode minst sagt grundläggande - det var bara stretchiga boot-cuts och och filthattar och åtsittande halsband. Självfallet de har kommit långt. "Har vi kommit långt? Du menar sen vi var nio år gamla? De senaste fjorton åren? Tack!" Precis. Bra poäng Ashley. Bra gjort. "Faktum är att jag inte förstår vad alla tycker är så ovanligt." "Vi började jobba 1986. Vi föddes 1986 också," tillägger Mary-kate. "Vi köpte och ägde rätten till vårt bolag när vi var 18. Vad är det som är så ovanligt med att göra det vi gör vid den här åldern?"



Det som är ovanligt, för att svara på tjernas fråga, är att de startade det bolag som de pratar om, Dualstar, när de var sju år. Forbes reporterar att den drog in nästan 1 miljard dollar samma år som de köpte det. Deras egna modelinje, The Row, har under tiden en årlig omsättning på 40 miljoner dollar om året. Flickorna berättar att deras viktigaste kunder inte är samma personer som växte upp och dyrkade tvillingarna, utan "många kvinnor över 30, kvinnor som förstår mode. För alla som inte är födda i rampljuset, är allt detta ovanligt.

Inte för att de skulle tacka dig för att påpeka det rampljuset. Om ämnet om de överväldigande paparazzins intresse för flickornas tumultfyllda (eller åtminstone rapporterat tumultfyllda) privatliv så har Mary-Kate bara en sak att säga: "Självklart går man igenom tuffare tider, men det är alltid - eller jag hoppas att det alltid finns - ljus på andra sidan tunneln. Det handlar bara om att ta sig igenom det och lita på sig själv." Ashley är inte heller förtjust på att gå in på ämnet, men hon säger bara: "De lämnar oss mer ifred nu. Men det jag vill säga är att jag ärligt talat vill träffa föräldrarna! Ibland är det en hel del kvinnliga fotografer och jag kollar bara på dem och undrar hur en kvinna kan göra så mot en annan kvinna. Inget medlidande eller sympati."

De vill inte heller tacka dig för att du antyder att det där rampljuset har, om än på ett förvringat sätt, visat sig vara viktig för marknadsföringen av kollektionerna. "Jag har alltid älskat mode!" hävdar Ashley. Den första saken jag kommer ihåg från när jag var liten, var att jag ritade en finklänning; jag ritade klänningar hela dagen lång. Jag tror dock att jag blev väldigt medveten om mode när jag var 10 eller 12. Vi var på en massa shower och vi köpte alla kläder från denna vuxna designerkollektion och skräddarsydde dem ner till vår storlek, vilket på den tiden var en sexa eller åtta (50-137 i sv.) av barnstorlekarna! Så vi skräddarsydde alla dessa Marc jacobs kläder från storlek fyra ner till våra ministorlekar. Det är inte så att vi göra det här bara för att vi på något sätt är i offentlighetens ljus."



Genom våran konversation så gör tvillingarna det tydligt att de inte skämtar med det här: de uppriktigt sagt älskar mode och av succén från deras kollektioner att döma, kändisstatus eller inte, de förstår det också. Men de är i en knivig situation: kändissignerade "mode"-linjer är värt ett dussin en dag och ett öre nästa, och med några få anmärkningsbara undantag är de mardrömsaffärer. Även med det bästa syftet, på grund av att ha kommit ut med en modekollektion så har Mary-kate och Ashley varit tvungna att springa oundvikliga gatlopp av jämförelser på en marknad huvudsakligen bestående av jazzy leggings, montruösa bröstvårte tasslar, rosa träningsoveraller och dofter som luktar oförlåtligt som synden.Inför allt det där måste tjejerna känt lite oro över att bli tagna som seriösa designers?

"Åh jag har gått igenom det, det kan jag berätta!" Ashley skrattar, "men jag har gjort det här för mig själv. Det fanns stunder då jag inte ens tänkt sälja kollektionen för att jag inte ville att någon skulle tro att det bara var ännu en kändiskollektion! Jag menar, jag hade knäppa idéer av att bara hemligt anställa någon som kunde stå för det och inte ha någon som visste att det var vi. Det utmanade mig och jag tror att det utmanade industrin också." Mary-Kate tillägger: "Du vet, jag vet vem jag är och jag vet att jag tycker om att leva med integritet och det går typ bara ihop med att inte uppmärksamma det som händer i världen för mycket. Just nu är jag helt tillfredsställd med det jag håller på med." Lyckligtvis gör hon och sin syster det bra.



Kommentarer
Postat av: lukes

MK och ashley är så snygga :D

2010-03-29 @ 18:08:53
URL: http://lukes.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Beastly
Roll: Mary-Kate - Kendra
Status: BIO I USA

Story Of A Girl
Roll: Mary-Kate - Stacey
Status: Okänt