ASHLEY
KONTAKT
MARY-KATE
STARTSIDA
OM MKA

MKA pratar med USA Today



USA Today satt ner och pratade med tvillingarna om sin nya kollektion Olsenboye, som nyligen har börjat säljas i affärer. Självklart kom lite annat upp också. Läs hela intervjun här om ni vill, eller så kan ni kolla i detta inlägg där jag tagit ut det viktigaste.

Det började med att de ville erbjuda "bra stil till ett bra pris och bra kvalitet. Vi kom på idén att fira världen," sade Ashley. "Olsenboye är vårat norska efternamn."

Hur ser ni Olsenboyes framtida utveckling?

Ashley:
 Vi är bara glada att se vad människor dras till först från ett design perspektiv.

Mary-Kate:
 Vi skulle verkligen uppskatta om det blev ett livsstilsvarumärke. Det är något som Ashley och jag älskar att göra: bygga varumärken.

Ashley:
 Vi erbjuder en design-tävling. (Tjejer) kan skicka in skisser till Olsenboyedesigncontest.com och så går vi igenom dem.

Hur ser en vanlig dag ut?

Ashley: Vi jobbar varje dag.

Mary-Kate: Vi är på kontoret (på Manhattan) hela dagen. Vi jobbar med att designa eller så sitter vi i telefon med våra arbetskollegor.

Ashley:
 vanligtvis så händer allt från 9 på morgonen till någonstans runt tio på kvällen.

Mary-Kate: Vi går från ett möte med The Row till, liksom imorgon så vi ska designa Elizabeth and James, produktion och beslag. Vi är på kontoret. Jag fick mitt schema för fem minuter sedan, det kommer kvällen innan. 

Folk tror att ni har 20 assistenter som gör allt det här.

Ashley: Åh nej. Vårat kontor här består av 15 människor och 3 märken.  

Mary-Kate: Alla har många hattar.

Ashley: Vi har jättebra kollegot och de här stora varumärkena, men vi tycker verkligen om att jobba i intima miljöer. Det är vekligen hands-on och riktigt ekologiskt. Med hemsidan jobbar våra kompisar. 

Så varje liten detalj måste godkännas av er? 

 Mary-Kate: Det är inte någonting, inte ett e-mail, som inte styrs av oss. jag tror att det också är för att Ashleys och min relation är så bra som vi kan ha styrkan att gå igenom det tillsammans.  

Ashley: Det enda som vi verkligen lärt oss från det förflutna är att den enda vägen för oss att bli lyckliga genom att göra det vi gör är att göra det med den integritet som vi har för produkten som vi säljer och för de personerna vi är. 

Har var och en av er ett speciellt aspekt av mode som ni särkilt älskar? 

Ashley: jag tror att vi båda finner intresse i samma saker. Vi älskar tyg. Vi älskar passform. Vi älskar färger.

Finns det något modeobjekt eller en trend som ni vill ska försvinna för gott? 

Mary-Kate: Säg aldrig aldrig. Jag tror verkligen det. Men jag är så galen. Jag kan kolla på någonting nu och säga en sak om det. Sen går jag hem och ligger vaken hela natten och morgonen efter har jag ett helt annat perspektiv av saken.  

Ashley: Mode beror på personen. Om du känner dig bekväm i det och mår bra i det så är det vad människor noterar. Jag själv bara älskar vackra saker.

Vem har störst garderob?

Mary-Kate: Jag blev bara av med allt. Jag gav allt till välgörenhet. Jag blev galen och gav bort allting.  

Ashley: Det är den tiden på året.

Mary-Kate: Mina vänner är så arga. Jag sa det inte till någon. Det var högar och högar av kläder. jag ville inte att någon skulle gå igenom det.

Ashley:
 Jag lät några personer gå igenom mina.  


Kände ni igen lite av intervjun? Kanske för att det jag skrev i detta inlägg tillhörde samma intervju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Beastly
Roll: Mary-Kate - Kendra
Status: BIO I USA

Story Of A Girl
Roll: Mary-Kate - Stacey
Status: Okänt