ASHLEY
KONTAKT
MARY-KATE
STARTSIDA
OM MKA

FASHION MAGAZINE MED ASHLEY OLSEN

   
    

Äntligen har jag hittat scans från september-upplagan av Fashion Magazine, där Ashley Olsen medverkar. Ni kan klicka på bilderna här ovan för att se dem i ett större format och jag lägger även in artikeln här nedan som jag suttit och översatt för er skull.

Ashley Olsen är två minuter äldre än sin tvåäggstvilling, Mary-Kate, och på många sätt verkar Ashley som urtypen för en storasyster. Hon berättar om sina företag som om de vore spädbarn. Hon oroar sig för andra människors känslor. När vi först träffas på det mysiga kaféet Cluny i West Village i New York, ber hon om ursäkt för att hon är sen (med åtta minuter) och för att vara så svårt att spåra (hon ställde in en gång). Senare berättar hon att hon undviker att sälja sin och Mary-Kates modelinje The Row till citybutiker för att hon vill öppna en butik för varumärket där en dag. Nej, hon är inte rädd för konkurrens - hon är rädd för att såra andra återförsäljare. "Jag är någon som absolut inte gillar konfrontation alls", medger hon.

För någon som är så känslig måste det vara en pina att inte behandlas med artighet tillbaka. Ashley är mer försiktig i rampljuset än sin syster, som har fortsatt att satsa på en skådespelarkarriär och andra Hollywood aktiviteter såsom att gå till fester. Anledningen till Ashleys tillbakadragande, säger hon, är mest att hon inte tål att jagas av paparazzifotografer. "När man har en aggressiv man framför sig med en lins rakt i ditt ansikte, vänjer man sig aldrig riktigt," säger hon. Hennes lösning är att hålla en extremt låg profil. "Om jag ständigt besvärades av kameror, skulle jag ha ett totalt sammanbrott. Jag går bara till jobbet och nästan aldrig ut, och jag är mycket lyckligare på det sättet. "

Så gör allt arbete och ingen lek Ashley till en dockflicka? Tydligen inte. Hon utstrålar stolthet när hon talar om hennes modesträvanden. Tvillingarna är skapare och formgivare av ofelbart  trendiga, samtida linjer Olsenboye, Elizabeth och James och de nya vintage-inspirerade denim division, Textil Elizabeth och James, som kommer att göras uteslutande i Kanada av Holt Renfrew i höst. Men det projekt som verkar stå närmast Ashley om hjärtat är The Row, den hyllade samlingen av lyxgrunderna som systrarna byggt från grunden. "Det började med två klädesplagg som jag gjort för mig och mina vänner," säger hon. "Jag visade dem till Maxfield i Los Angeles, och de bad mig att expandera på konceptet. Så vi gjorde det!" Det innebar att lära sig modebranschen inifrån och ut. Ashley forskade efter material och tillverkare, och hon åkte tillsammans med Mary-Kate till Paris för att sälja samlingen själva.

"Det var en riktig vuxen erfarenhet," säger Ashley. "Vi ville ta itu med denna nya bransch och göra det själva. Det var helt enkelt bara min syster och jag som tog en idé och utvecklade den och förde den till liv." Den eleganta, subtilt avant-garde och något strama samling är så avancerad att det är svårt att tro den är avlad av två 24-åringar. Men de är ca 45 inom mode år.

 "Vi skulle prova på hundratals plagg varje vecka," säger Ashley när hon tänker tillbaka på tvillingarnas barndomdår tillbringade i rampljuset. "Vi hade märkeskläder för vuxna som ändrats och monteras på oss." Några minnesvärda outfits? "Jag var alltid baggier och min syster hade riktigt små saker. Mary-Kate gillade hennes mc-shorts med fransar, medans jag skulle ha skor och byxor som var tre storlekar för stora!" Ashley verkar ha gått tillbaka till sin kärlek för volym - när vi träffas är hon klädd i en ljus, löst sittande bomullsskjorta under en lång svart klänning med en skinnjacka knuten runt midjan. På många skulle denna outfit se ut som mammakläder, men hon lyckas förvandla det till höjden av nonchalant chic.

På tal om mödrarskap, det är ett ämne hon entusiastiskt stöder. "Barn är de mest fascinerande!" utbrister hon. Hon har varit lyckligt engagerad med skådespelaren Justin Bartha (från The Hangover) i två år. "Jag vill absolut ha barn. Jag har alltid velat bli en mamma och ha en familj," säger hon. Men för tillfället verkar hennes företag att vara mottagare av hennes vårdande. Hon talar om varumärkesbyggande med ömhet som hos en förälder: "Först måste du göra den liten och fokuserad, och ge den näring ett tag innan den kommer till en plats där det är OK att stå på egen hand. Sedan måste du räkna ut vad den behöver för att gå till nästa ställe. Fast det är aldrig helt ur händerna, den har en egen vilja. "

Tvärtemot vad många tror, så är Mary-Kate och Ashley två mycket olika kvinnor med olika roller i sina företag. Ashley är den största hjärnan bakom varumärkesbyggande, medan Mary-Kates kreativa styrka är berättande - hon arbetar ofta med berättelsen i en kollektion. "Jag kommer från ett helt annat perspektiv," Ashley säger. "Jag tycker att det driver på en ytterligare kreativt och känslomässigt. Och vi vill alltid samma sak i slutändan."  "Hennes vision för The Row och Elizabeth och James innebär att få dem att växa till livsstils-märken med möbler och andra saker för hemmet, och, naturligtvis, är hennes hobbyprojekt att så småningom öppna  flaggskeppsbutiken för The Row i NYC. "Jag skulle älska en detaljhandel som verkligen skulle hjälpa människor att se hur vi föreställer etiketten. Jag vill skapa en väldigt hemtrevlig plats där människor kan känna sig bekväma och veta att de skulle tas om hand. "

När det gäller sin egna reklamfria zon, får hon kliva ut ur den snart. "Om jag sa att jag inte var intresserad av att agera någonsin igen skulle det bara vara en lögn," erkänner hon. "Nöjesindustrin känns som ett andra hem ännu. Om jag kunde arbeta med en Woody Allen eller en Sofia Coppola, skulle jag definitvt tänka över det. Prata med mig inom ett par år!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Beastly
Roll: Mary-Kate - Kendra
Status: BIO I USA

Story Of A Girl
Roll: Mary-Kate - Stacey
Status: Okänt